منو کاربری

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، محمد کشتی‌آرای درباره خرید و فروش سکه بدون ضرب بانک مرکزی هشدار و گفت: بارها نسبت به این موضوع هشدار داده‌ایم که مردم به هیچ وجه سکه‌ای که ضرب بانک مرکزی نیست را خریداری نکنند چراکه این سکه‌ها یا جعلی هستند و... به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، محمد کشتی‌آرای درباره خرید و فروش سکه بدون ضرب بانک مرکزی هشدار و گفت: بارها نسبت به این موضوع هشدار داده‌ایم که مردم به هیچ وجه سکه‌ای که ضرب بانک مرکزی نیست را خریداری نکنند چراکه این سکه‌ها یا جعلی هستند و طلا نیستند یا اینکه عیار آن‌ها پایین است. وی در پاسخ به این سوال که مردم چگونه تشخیص دهند که کدام سکه ضرب بانک مرکزی نیست، تاکید کرد: مردم نمی‌توانند سکه با ضرب بانک مرکزی و بدون ضرب را از هم تشخیص دهند و تشخیص آن یک کار تخصصی است و مردم عادی توان تشخیص را ندارند. نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه سکه بدون ضرب بانکی مرکزی قطعا تقلبی است و بخشی از آن‌ها اساسا طلا نیستند، ادامه داد: سکه تنها باید از واحدهای مجاز سکه فروشی خریداری شود و باید توجه داشت که جواز واحد سکه فروشی متفاوت از طلافروشی است و سکه را باید از واحد دارای جواز و صرافی‌های مجاز سکه فروشی خرید. کشتی‌آرای افزود: خریدار سکه غیر از ضرب بانک مرکزی حتی اگر طلا باشد و عیار آن هم پایین نباشد، در زمان فروش آن کمتر از قیمت روز می‌تواند آن را فروش برساند. وی درباره تخلفاتی که در فروش طلای آب شده به مردم در طلافروشی‌های غیر مجاز انجام شده، گفت: در همان زمان که مردم به سمت خرید طلای آب شده رفتند، در این باره مکررا هشدار دادیم و بارها اعلام کردیم که مردم طلای آب شده نخرید، اما کسی توجه نکرد. نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به عواقب خرید طلای آب شده تاکید کرد: طلای آب شده بین افراد حرفه‌ای و متخصص خرید و فروش می‌شود و مردم قدرت تشخیص این را ندارند که طلای آب شده دارای عیار پایین یا سایر فلزات است و امروز که تب خرید طلای آب شده پایین آمده و مردم به تدریج در حال فروش طلای آب شده هستند دچار خسارت سنگین می‌شوند. کشتی‌آرای درباره افزایش وزن طلای آب شده با سایر فلزات اظهار داشت: با روش‌های مختلف وزن طلای آب شده را بالا می‌برند که در نهایت وقتی مردم می‌خواهند آن را بفروشند، می‌بینند که وزن طلای خالص کاهش پیدا می‌کند چرا که با سایر فلزات مخلوط شده یا اینکه عیار آن کمتر از ۷۵۰ است و بعضا تا ۷۰۰ هم می‌رسد و از آنجایی که معمولا این طلا از واحدهای غیرمجاز خریداری شده امکان پیگیری هم وجود ندارد. وی درباره خرید منسوجات طلا که با شن یا آهن پُر شده‌اند که وزن طلا افزایش پیدا کند، گفت: اگر کسی منسوجاتی با این مشخصات را از واحد مجاز خریداری کرده باشد قابل پیگیری است و تا ریال آخر آن را می‌توان از آن واحد پس گرفت برای همین است که تاکید داریم برای هر میزان و گرم از طلا مردم از آن واحد فاکتور دریافت کنند.

دعوت به نظرسنجی

کاربر گرامی در صورت تمایل با مراجعه به بخش نظر سنجی و تکمیل فرم ها ما را در تعیین سطح رضایت مشتریان و متقاضیان خدمات خود، یاری بفرمایید.

بی‌تردید نتایج ارزشمند این نظرسنجی می‌تواند در ارتقای سطح کیفی خدمات شرکت عمران مسکن اصفهان و تامین رضایت بیش از پیش مشتریان بسیار موثر و کارساز باشد.

شرکت در نظر سنجی


امیدواریم با ارایه خدماتی شایسته بتوانیم همواره رضایت شما مشتریان عزیز را به دست آوریم.